Friday, September 4, 2009

Keputusan Milik Allah, Usaha Milik Kita

Assalammualikum dan salam sejahtera,

Kejayaan didalam kehidupan adalah suatu yang diinginkan oleh semua orang, semua orang mahu Berjaya didalam apa sahaja bidang yang di ceburi dan akan berusaha bersungguh-sungguh untuk memastikan kejayaan itu akan dimiliki. Tetapi adakah kita sedar bahawa kejayaan yang kita miliki sebenarnya adalah milik Allah swt, sejauh mana kita berusaha, sekuat mana kita mencari kita tidak akan dapat memastikan kita akan Berjaya kerana Allah swt yang menentukan segala keputusan, kita hanya orang-orang yang boleh berusaha dan berserah kepada Allah swt untuk memohon yang terbaik.


Untuk makluman pihak tuan puan, setakat ini sebanyak 3000 kupun derma bernilai RM100 telah Berjaya diedarkkan, pihak sekolah telah mencetak sebanyak 18,000 kupun dan mungkin ditambah kepada 30,000 kupun. Diharapkan pada minggu ini kami akan dapat menghabiskan pengedaran sekurang-kurangnya 18,000 dan untuk itu saya ingin mengucapkan terima kasih banyak-banyak kepada mereka yang telah membantu didalam pengedaran kupun-kupun tersebut.

Jika dilihat kemampuan kita untuk mengedarkkan kupun, mungkin kita akan berkata tiada kemampuan tetapi jika meletakkan Allah swt dihadapan dimana kita hanya berusaha dan Allah swt sahaja yang membantu kita, bukan kita yang dapat memastikan seseorang ingin menderma atau tidak kerana samada seseorang ingin membantu atau menderma telah ditentukan oleh Allah swt, yang penting adakah kita telah melakukan sesuatu sehingga mereka merasai suatu tanggung jawab untuk membantu di dalam mendirikan sebuah sekolah yang akan memberikan kebaikan yang berpanjangan kerana telah menyediakan sebuah tempat bagi ilmu Allah swt dapat terus disampaikan kepada manusia generasi akan datang.

Inilah harta kita yang mungkin akan kita bawa, walau pun sedikit sumbangan kita ini, namun sekiranya kita ikhlas pasti akan dibalas oleh Allah swt, keadilan Allah swt didalam memberikan balasan walaupun hanya sebesar zarah amal yang kita lakukan. Saya ingin menyeru tuan puan untuk membantu dan hanya Allah swt yang akan menentukan keputusannya. Amin


Sila isikan maklumat dibawah dan email kembali kepada saya atau sekolah untuk tujuan penghantaran kupun.

Nama: __________________________
Alamat: _________________________
________________________________
________________________________

No Telephone: ____________________________

Saya memerlukan

1. Surat kebenaran kutipan derma YA / TIDAK
2. Bilangan buku kupun diperlukan ________

Semua kutipan boleh dimasukkan kepada akaun “PEMBANGUNAN SEKOLAH IBN KHALDUN” NO AKAUN :12010010029602 (Bank Islam Malaysia Berhad). Harap dapat kongsikan email ini kepada rakan-rakan anda bagi membolehkan seramai mungkin dapat terlibat dan dapat menyumbang kepada pembangunan sekolah Ibn Khaldun. Semuga Allah swt jua yang memberikan balasan diatas kebaikan tuan puan. Amin

0 comments: