Saturday, June 7, 2008

Kehidupan penuh dengan keindahan

Assalammualaikum dan salam sejahtera,

Kehidupan penuh dengan keindahan dan kita perlu mencari keindahan itu di dalam diri kita dahulu, bagaimana ya untuk mendapat keindahan didalam diri? Mungkin kita perlu berfikir yang indah-indah di dalam diri kita kerana apa yang kita fikirkan akan kita lahirkan didalam perasaan dan di jelmakan di dalam tindakan. Apakah masalah yang kita hadapi sekarang? Kita susah? Ramai lagi orang lain yang susah sehingga mencari makan pun tak tahu dimana akan diperolehi hari ini.

Kita dimarah boss hari ini, tak mengapa mungkin memberikan suatu pelajaran baru dalam diri kita dan mungkin akan menyebabkan kita lebih berhati-hati di lain hari untuk mendapat yang terbaik, Kita sakit hari ini, alhamdulillah tanda tuhan menyayangi kita untuk kita merasai sedikit ujian dan jika redza akan diampunkan dosa-dosa kita yang lalu. Kita di tipu, bersyukur kerana kita perlu lebih sedar betapa peritnya ditipu dan seboleh-bolehnya kita mengelakkan diri dari menipu. Kita dihina, anggaplah itu teguran daripada tuhan dan tidak akan runtuh bukit jika disalak anging.

Mengapa kita perlu penuhi kehidupan dengan kesedian, bukankah semua itu di dalam ketentuan tuhan yang penting adakah kita telah mencuba melakukan yang terbaik di dalam kehidupan ini. Mengapa kita perlu lakukan yang terbaik? Kerana kita percaya tuhan maha melihat, maha mendengar, maha mengetahui dan kita tidak boleh lari daripada tuhan. Oleh sebab itu kehidupan penuh dengan keindahan dan kita perlu mencri keindahan itu untuk menceriakan kehidupan kita. Allah hu alam

Life is Beautiful - Motivational

posted on belf of IAR

0 comments: