Thursday, May 15, 2008

Siapa bos kita?....

Assalammualaikum dan salam sejahtera,

Siapakah boss kita? Mungkin kita boleh mentafsirkan orang yang bertanggungjawab keatas segala yang kita lakukan, atau yang memberikan perhatian terhadap kerja-kerja yang kita lakukan, mungkin yang memberikan kita pekerjaan. Mungkin yang meberikan kita rezeki? Tapi siapa yang memberikan kita rezeki, tentunya jawapannya adalah Allah swt.

Kalau begitu kita bekerja untuk allah swt yang memberikan tugas kepada kita untuk berkerja di TM. Boleh lah kita dikatakan sebagai pegawainya yang diberikan kepercayaan untuk melaksanakan tanggungjawab di TM. Maka kita sepatutnya tidak boleh sombong dan bongkak didalam menjalankan tugas dan perlu melaksanakan tugas dengan sebaik mungkin kerana kita adalah pegawai-pegawai tuhan yang diberikan tanggungjawab.

Bolehkah kita menipu boss kita? Atau mengambil kesempatan apabila boss tiada seperti didalam video klip yang dilampirkan? Persoalannya sejauhmana kita merasakan tanggungjawab yang diamanahkan kepada diri kita untuk memikulnya, kalau kita sedar dan insaf tugas ini adalah dari allah untuk kita memakmurkan pejabatnya iaitu bumi ini maka kita akan melakukan yang terbaik bukan sahaja di pejabat tetapi di rumah juga pejabat kita, dirumah juga adalah pekerja kita yang mana kita bertanggungjawab untuk melaksanakan tugas untuk mencari keredaan allah swt.

Mari kita renugkan apa yang telah kita lakukan di pejabat Allah swt ini. Allah hu alam.

posted on behalf of IAR

0 comments: