Friday, May 22, 2009

Perjuangan Bila Kita Akan Bermula

Perjuangan apakah masih ada sekarang? Jihad adakah kita mampu untuk melakukannya sekarang? Jika bumi pelastin suatu tempat untuk berjihad, mungkin kita terlalu jauh dari bumi itu, apakah yang mampu untuk menyatakan kita perlu berjihad? Begitu banyak perjuangan, namun kita terlalu jauh dari semangat perjuangan, terlalu banyak pengorbanan yang boleh dilaksanakan, namun semangat juang terlalu rendah buat diri kita. Kita masih banyak berkira-kira tentang rasa hati, kita berkira tentang usaha-usaha yang ingin kita lakukan, namun Allah swt tidak mengira berapa banyak hasil yang berjaya kita perolehi tetapi Allah menilai sejauh mana kita sanggup untuk berusaha untuk meninggikan dan membantu agamanya.

Jesteru itu rakan-rakan yang dihormati,
Saya ingin menyeru untuk kita membantu sama-sama berjuang untuk mencari sejumlah wang bagi membina sebuah sekolah agama yang bernilai 6 juta ringgit, kita bukan penentu kejayaan sekolah tersebut, kerana kejayaan adalah dalam ketentuan Allah swt. Kita hanya orang yang cuba membuktikan kepada Allah swt bahawa kita telah berusaha dan hanya Allah swt sahaja yang boleh membantu atau mengagalkan usaha-usaha untuk membina sekolah agama tersebut. Yang penting adakah kita benar-benar berusaha untuk mencari dana bagi pembinaan sekolah tersebut.

Adakah kita orang yang terlibat bersungguh-sungguh untuk mendapatkan sebahagian daripada dana sekolah tersebut atau tidak. Walau apa yang berlaku Allah swt pasti membantu hamba-hambaNya yang berusaha untuk meninggikan agamaNya. Kita tidak perlu risau apa yang dikatakan oleh orang lain, tapi kita perlu risau tentang apa kata Allah swt tentang diri kita bila kita ada kesempatan untuk membantu AgamaNya, apa tindakan kita? Kita perlu membantu seboleh mungkin untuk menjayakannya, jika kita tidak mempunyai keewangan yang banyak mungkin kita boleh membantu untuk kutipan derma dari orang yang hampir dengan kita, yang penting contohnya jika kita telah menemui seratus orang dan memaklumkan kutipan derma tersebut dan tiada orang yang mahu menderma mungkin allah swt mahu melihat sejauh mana kita akan berusaha dengan lebih gigih lagi.

Jika seorang dari kita mampu bertemu dengan seratus orang untuk memohon derma dan Allah memberikan melalui setiap orang sejumlah RM100. Apabila ada sepuluh ribu orang kita akan memperolehi sebanyak satu juta, atau sekiranya hanya seribu orang yang sanggup membantu mencari rm100 seorang, maka sekolah tersebut akan memperolehi sebanyak RM100K dan sekiranya setiap seorang dapat meminta 10 rakannya membantu usaha-usaha murni ini mungkin satu juta boleh diperolehi dalam masa yang singkat ini.

Sekolah ibn Khaldun akan memulakan pembinaannya pada penghujung tahun ini dan keewangan amat-amat diharapkan, mungkin kita tidak mampu menjadi pejuang agama tetapi mungkin dengan usaha yang sedikit ini kita mampu untuk membina pejuang-pejuang agama yang akan menyelamatkan kita di akhirat nanti. Marilah kita sama-sama membantu kerana Allah swt dan semuga Allah swt akan membantu kita pula di akhirat nanti. Allah hu alam

Untuk mendapatkan kupun atau borang-borang kebenaran pihak tuan puan boleh mendapatkan dari saya sendiri atau emailkan alamat tuan puan bagi penghantaran borang dan kupun melalui pos. Kita hanya berusaha dan hanya Allah swt yang akan membantu, tanpa usaha dan berharap kejayaan adalah tanda takbur kepada pencipta. Marilah kita sama-sama berusaha untuk mendapat keredaan dan merasai sedikit perjuangan.

Nama dan nombor pembangunan sekolah
PEMBANGUNAN SEKOLAH IBN KHALDUN – 120-100-100-296-02 (BANK ISLAM MALAYSIA BERHAD)

&&&&&&&&&&&&& Pengertian Kawan &&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
PENGERTIAN KAWAN

1) kawan tu bkn mcm main FUTSAL.
Mula-mula kejar.. dah dapat sepak..

2) kawan tu bkn mcm main SKATE.
Mula-mula gosok..lepas tu pijak...

3) kawan tu bkn mcm main RAGBI.
Mula-mula tangkap.. dah dapat tendang..

4) kawan tu bknnya mcm PAMPERS..
dah pakai, buang..

5) kawan tu bknnya mcm BARANG KEMAS.
Waktu baru beli pakai. Dah sengkek gadai.

6) kawan tu bkn mcm PELANGI. Hari cerah
takde..hujan gerimis baru muncul..

7) kawan tu bkn mcm KERETA.
Rosak skit, jual.. ambik kereta baru..

8) kawan tu bkn mcm CHIPSMORE..
kejap ade kejap takde..

9) kawan tu bkn mcm BANK.
Bila dah takde duit, pegi kat sana ambik.

10)lagi.....kawan tu mcm ape ye????
Haa..kawan tu mcm AWAK LA. .
bila saya hantar msg, awak akan baca msg saya dgn teliti sampai habis.
Walau ape pun tanggapan org tentang kawan..
bagi saya, kawan tu penting.

Seorang kawan takkan biarkan kawan dia menangis,
sedih, berduka dan sebagainya.

Kawan yg sejati adalah seorang kawan yang dapat diajak duduk dan berbincang tentang pelbagai perkara.

Yang penting, seorang kawan akan sentiasa menghadiahkan senyuman kpd kawan-kawannya..

Yang utama, seorang kawan terbaik adalah seorang yang mahukan kawannya selamat dari api neraka, mahu melihat kegembiraan dan kemanisan sentiasa bersama-sama dengan kawannya. Mengasihi dan dikasihi kerana Allah swt.

0 comments: