Monday, May 31, 2010

Deraian air mata tanda perubahan

Assalammualaikum dan salam sejahtera,


Tiada deraian air mata tanda tiada cinta, kematian dan pemergian ayah dan ibu ditangisi tanda kita cintai mereka, dan setiap kali kita menagis tanda kita amat-amat menghargai dan amat-amat berterima kasih diatas apa yang kita rasakan didalam kehidupan. Ianya datang dari hati yang tulus ikhlas, dari perasaan yang tidak dapat dipaksa-paksa namun segalanya akan diluahkan melalui tindakan.



Sejauh mana deraian air mata akan keguguran apabila kita membaca Al Quran? Atau butiran air mata lebih banyak gugur apabila melihat cerita movie di panggung wayang dan TV. Atau deraian air mata gugur disebabkan ditinggalkan oleh kekasih, atau kehilangan yang dikasihi. Sejauh mana cintanya diri kita kepada Allah swt? Sejauh mana cintanya kita kepada kekasih Allah swt iaitu rasulullah saw? Sejauh mana kita menghayati perjalanan perjuanganya, sejauh mana kita cuba untuk mengikutinya, sejauh mana kita sanggup untuk berkorban untuk mencari yang terbaik untuk membantu rakan-rakan kita yang memerlukan pengorbanan dari diri kita? Begitu mudah untuk menyatakan sanggup melakukan sesuatu namun apabila terpilih oleh Allah swt untuk kita membuktikannya sering kita berbelah bagi atau mungkin berdolak dalik. Namun Allah swt mengetahui segalanya, kita perlu berserah dan nescaya bantuan Allah swt begitu hampir bagi yang menyerahkan segala urusannya kepada Allah swt.



LL4G masih didalam perjalanan ke GAZA , marilah kita sama-sama memanjatkan doa dan solat hajat bagi Allah swt memperkenankan rahmat dan bantuan kepada kumpulan NGO tersebut supaya mendapat ketenangan bagi membantu penduduk GAZA di Palestin. Ikutilah perkembangan perjalanan ini di http://www.lifeline4gaza.org/ . Ini adalah lambang cinta yang tidak berbelah bagi dari anggota LL4G dan semuga kita yang mampu untuk mengikuti dan dapat menyumbangkan sedikit tenaga seperti melakukan kutipan sekiranya masih tidak ada kutipan dilakukan di unit kita untuk membantu Palestin ini. Masukkan segala kutipan ke Tabung Palestin HALUAN (Maybank Berhad) 5-644-902-085-28. Atau melakukan kutipan bulanan atau menyumbang setiap bulan RM10 kepada tabung ini agar segala tindakan kita akan di perhatikan oleh Allah swt.



Bersama-sama ini dilampirkan rakaman suara buat kita menghayati perjuangan yang mereka lalui dan agar kita juga teruja untuk melakukan sesuatu tanda cinta kepada keamanan dan sokongan kepada dunia Palestin. Akhir kata semuga kita diberikan kesempatan lagi dilain kali untuk terus bersama-sama berkongsi pengetahuan untuk menjadikan diri kita lebih baik dari hari semalam dan hari esok lebih baik dari hari ini. Ampun maaf di minta dan semuga persahabatan ini akan berkekalan walaupun saya telah meninggalkan TM yang amat bermakna buat kehidupan saya. Saya akan menghubungi dan dihubungi oleh tuan puan melalui email baru saya di kalamiar@gmail.com . Selamat maju jaya dan maaf zahir batin.

0 comments: